Nadwozia "lodownie" to specjalistyczne konstrukcje przeznaczone do dystrybucji lodów i mrożonek. Posiadają wzmocnioną izolację (wspólczynnik k<0,4 [W/m²K]). Wyposażone w agregat chlodniczy z plytami eutektycznymi jako zródlo chlodu, pozwalają przy średniej temperaturze zewnetrznej +30°C utrzymać temperaturę wewnątrz nadwozia na poziomie -20°C (klasa RRC wg umowy ATP) przez co najmniej 12 godzin. Agregat chłodniczy, którego skraplacz montowany jest pod podloga na zewnatrz nadwozia, zasilany jest z sieci elektrycznej i pracuje w czasie postoju samochodu, schladzajac plyn eutektyczny w plytach montowanych na scianie przedniej i suficie wewnatrz nadwozia, do temperatury ponizej -30°C. Zakumulowane zimno stanowi zródlo chłodu dla dystrybuowanych towarów
Opis techniczny:
- samonośna konstrukcja klejona z płyt warstwowych izolowanych sztywną pianką poliuretanową o poszyciach z laminatu poliestrowo-szklanego z żelkotem
- na ścianach bocznych (prawej i lewej) symetrycznie rozmieszczone 4 + 4 szt. drzwi boczne jednoskrzydłowe o prześwicie 550 x 1000 mm, wnęki drzwi grzane elektrycznie
- dach oraz ściana przednia przystosowane do montażu płyt eutektycznych
- agregat chłodniczy montowany na zewnątrz z lewej strony pod nadwoziem
- osprzęt drzwi ze stali nierdzewnej, klamki zamykane na kluczyk
- wnętrze komory podzielone na 8 przedzialów ładunkowych
- podloga izolowana, pokryta gładką wylewką poliestrowo-szklaną
- rama przednia i tylna z profili aluminiowych, klejona do kadłuba
- z prawej i lewej strony stopnie ulatwiające załadunek i rozładunek towarów
- rama pośrednia spawana ze stalowych profili zimno giętych, malowana
- nadwozie w kolorze białym RAL-9010 lub inny na życzenie (za dopłatą)
- klasa izolacji FRC -całkowity wsp. przenikania ciepła k<0,4 [W/m²K]
- nadwozie wykonane zgodnie z wymogami PZH i Sanepid
Wyposażenie zewnętrzne:
- narożne profile aluminiowe, jednolite na całej długości klejone do kadłuba
- odboje gumowe na ramie pośredniej z tyłu pojazdu
- blokada płatów drzwi w pozycji otwarte
- zabezpieczenia boczne przeciwwjazdowe, stanowiące stopień ułatwiający dostęp do wnętrza komory
Wyposażenie wewnętrzne:
- narożne profile aluminiowe klejone do kadłuba
- oświetlenie wnetrza - lampy nad każdymi drzwiami
Urządzenie chłodnicze:
- agregat chłodniczy sprężarkowy F4L napędzany silnikiem elektrycznym 380 V, montowany pod nadwoziem, między osiami
- płyty eutektyczne (5 szt.) montowane na scianie przedniej i do dachu nadwozia wewnątrz przestrzeni ładunkowej, temperatura zamrazania płyt -30°C
Wyposażenie dodatkowe za dopłatą:
- drzwi tylne dwuskrzydlowe
- azurowe przegrody z profili Al. oddzielające komory ładunkowe
- raszka podłogowa z tworzywa sztucznego